Виховання дитини з РСА

              

Рекомендації педагога 

Як навчити дитину дружити

         

    Мирні та дружні відносини між дітьми у повному обсязі залежать від мам і татусів. І говорити з дітьми про те, як взаємодіяти з іншими дітьми необхідно з самого малечку. 
     Діти пізнають світ через гру. Це відомо, мабуть, усім батькам. Але як це застосувати на практиці? Грайтеся з дитиною в рольові ігри.

     Будьте для дитини «емоційним тренером». Діти з аутизмом  не мають вродженого вміння контролювати емоції, тому роз’яснюйте дитині їх почуття і допомагайте справлятися з ними.

   Особливої уваги заслуговує спілкування дітей на майданчику або в пісочниці. Не слід брати на вулицю дорогі іграшки, адже дітей зазвичай більше цікавлять чужі іграшки, ніж свої.

 Будьте готові до конфліктів, адже це нормальне та необхідне явище для соціалізації дітей. Ваша задача — допомогти дітям розібратися у ситуації.

    Не варто залишати дитину самостійно вирішувати такі питання, адже ймовірніше дитина або поступиться і розплачеться, або пустить у хід кулаки.

   Із дошкільного віку діти дізнаються про соціальні норми поведінки та вчаться взаємодіяти з оточуючими. Дуже важливо дати дитині можливість самостійно знайти вихід зі складної ситуації. Але якщо ви бачите, що діти не можуть мирно вирішити конфлікт — треба заспокоїти їх, дати можливість пояснити причину сварки обом сторонам та знайти компромісне рішення проблеми.

Виховна година (ігрове заняття)

 «Як фарбами передати настрій»

5 клас

    Мета: створити дітям із розладами спектру аутизму позитивний психокорекційний настрій; спонукати їх за допомогою кольору виражати свої почуття, свій настрій; розвивати вміння радіти, активне відношення до вказівок дорослого; виховувати почуття товариськості, дружби, бажання приносити радість іншим.

  Матеріал до роботи: смайлики, які виражають різні почуття, слайди, дзеркала, малюнки, фарби.

                                      Хід заняття

I.  Нервово-психологічна організація класу

1.     Гра «Привітайся з другом»

У коло всі разом ставайте,

Та усмішку передавайте,

Друзям імя ви  назвіть,

Руку дружби протягніть.

2.     Бесіда.

Учитель:

-     Від ласкавих імен стало тепло, як від сонечка.

- Подивіться, діти, на смайлики. Хто вам подобається? Чому? Спробуймо перетворитися на смайлики-сонечка і зігріймо одне одного своїм поглядом, усмішкою.

II.  Робота над створенням позитивного настрою

1.     Гра «Покажи настрій»

Учитель:

-    Діти, як ви вважаєте, який у мене настрій? Так, він чудовий.

-    Який ще буває настрій? (веселий, радісний, сумний, злий)

- Як можна дізнатися, який настрій у людей, які вас оточують? (за виразом обличчя)

- Зараз ми покажемо, як змінюється вираз обличчя (діти спостерігають за виразами обличчя у смайликів, потім  створюють вираз свого обличчя перед дзеркалом):

Коли мені сумно – роблю ось так…

Коли я налякана – роблю ось так…

Коли я сердита – я вже така…

Коли я радію – то я ось така…

- Чи приємно вам, коли до вас посміхаються? Як ви вважаєте, з якою дитиною краще дружити – з веселою?.. привітною?.. чи з сердитою?

2.     Гра «Подарунок Акварельки»

Учитель:

-   До нас у школу приходив листоноша і приніс ось цей конверт. Хочете дізнатися, що в ньому? (Вчитель відкриває конверт)

-         Це ж картинки. Тільки я нічого не можу зрозуміти. Мені здається, Акварелька щось не домалював (на малюнках квіточки без 2-3 пелюсток). Зараз ми домалюємо квіточку. (Діти домальовують)

Учитель:

-         А в конверті ще є малюнок. Що це? (Сонечко)

-         Домалюймо сонечку обличчя: веселі, здивовані, сумні…

3.     Пальчикова гімнастика:

Всі пальчики підрівнялись,

Обнялись, поцілувались,

Попрощалися, пішли,

Й працювати почали.

4.     Виконання малюнка «Квітка настрою».

Учитель:

-        Кожен колір має свій настрій: жовтий, оранжевий, червоний кольори - радість, зелений - спокій, коричневий, чорний, темно-синій – сум.

         (Кожній дитині пропонується вибрати той колір, який відповідає її настрою, потім фломастерами домалювати  вираз обличчя квітки настрою. Звертається увага на «пелюсточки», що мають темні кольори; запитати у дітей, чому у них такий настрій)

5.     Вправа «Я спокійний» для стимулювання спокою і рівноваги в поведінці: обхопити руками лікті та міцно-міцно затиснути.

III.  Підбиття підсумківСюрпризний момент. 

Учитель:

- Любі діти, ви сьогодні були уважні, кмітливі, веселі, розумні. Ми хочемо подарувати вам ось такі «усміхнені» кульки. Хай вони подарують вам хороший настрій і створять разом із вами гарний настрій у колі рідної сім’ї. Більше усміхайтесь, адже усмішка робить дива: якщо усміхнетеся ви – до  вас усміхнуться інші, всі стануть добрішими, і увесь світ стане добрим.

     Ритуал прощання. Вправа «Усім, усім до побачення!».

   Діти утворюють стовпчик зі своїх кулачків і з усмішкою промовляють: «Усім, усім до побачення!».

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар