Рекомендації педагога
Як навчити дитину дружити
Мирні та дружні відносини між дітьми у повному обсязі залежать від мам і татусів. І говорити з дітьми про те, як взаємодіяти з іншими дітьми необхідно з самого малечку.
Діти пізнають світ через гру. Це відомо, мабуть, усім батькам. Але як це застосувати на практиці? Грайтеся з дитиною в рольові ігри.Будьте для дитини «емоційним тренером». Діти з аутизмом не мають вродженого вміння контролювати емоції, тому роз’яснюйте дитині їх почуття і допомагайте справлятися з ними.
Особливої уваги заслуговує спілкування дітей на майданчику або в пісочниці. Не слід брати на вулицю дорогі іграшки, адже дітей зазвичай більше цікавлять чужі іграшки, ніж свої.
Будьте готові до конфліктів, адже це нормальне та необхідне явище для соціалізації дітей. Ваша задача — допомогти дітям розібратися у ситуації.
Не варто залишати дитину самостійно вирішувати такі питання, адже ймовірніше дитина або поступиться і розплачеться, або пустить у хід кулаки.
Із дошкільного віку діти дізнаються про соціальні норми поведінки та вчаться взаємодіяти з оточуючими. Дуже важливо дати дитині можливість самостійно знайти вихід зі складної ситуації. Але якщо ви бачите, що діти не можуть мирно вирішити конфлікт — треба заспокоїти їх, дати можливість пояснити причину сварки обом сторонам та знайти компромісне рішення проблеми.
Виховна година (ігрове заняття)
«Як фарбами передати настрій»
5 клас
Мета: створити дітям із розладами спектру аутизму позитивний психокорекційний настрій; спонукати їх за допомогою кольору виражати свої почуття, свій настрій; розвивати вміння радіти, активне відношення до вказівок дорослого; виховувати почуття товариськості, дружби, бажання приносити радість іншим.
Матеріал до роботи: смайлики, які виражають різні почуття, слайди, дзеркала, малюнки, фарби.
Хід
заняття
I. Нервово-психологічна організація класу
1. Гра «Привітайся з другом»
У коло всі разом ставайте,
Та усмішку передавайте,
Друзям ім’я ви назвіть,
Руку дружби протягніть.
2.
Бесіда.
Учитель:
- Від
ласкавих імен стало тепло, як від сонечка.
- Подивіться,
діти, на смайлики. Хто вам подобається? Чому? Спробуймо перетворитися на
смайлики-сонечка і зігріймо одне одного своїм поглядом, усмішкою.
II. Робота над створенням позитивного настрою
1.
Гра «Покажи настрій»
Учитель:
- Діти,
як ви вважаєте, який у мене настрій? Так, він чудовий.
- Який
ще буває настрій? (веселий, радісний, сумний, злий)
- Як
можна дізнатися, який настрій у людей, які вас оточують? (за виразом обличчя)
- Зараз
ми покажемо, як змінюється вираз обличчя (діти спостерігають за виразами обличчя
у смайликів, потім створюють вираз свого
обличчя перед дзеркалом):
Коли мені сумно – роблю ось так…
Коли я налякана – роблю ось так…
Коли я сердита – я вже така…
Коли я радію – то я ось така…
- Чи приємно вам, коли до вас посміхаються? Як ви вважаєте,
з якою дитиною краще дружити – з веселою?.. привітною?.. чи з сердитою?
2.
Гра «Подарунок Акварельки»
Учитель:
- До
нас у школу приходив листоноша і приніс ось цей конверт. Хочете дізнатися, що в
ньому? (Вчитель відкриває конверт)
-
Це ж
картинки. Тільки я нічого не можу зрозуміти. Мені здається, Акварелька щось не домалював
(на малюнках квіточки без 2-3 пелюсток). Зараз ми домалюємо квіточку. (Діти
домальовують)
Учитель:
-
А в
конверті ще є малюнок. Що це? (Сонечко)
-
Домалюймо
сонечку обличчя: веселі, здивовані, сумні…
3.
Пальчикова гімнастика:
Всі пальчики підрівнялись,
Обнялись, поцілувались,
Попрощалися, пішли,
Й працювати почали.
4.
Виконання малюнка «Квітка настрою».
Учитель:
- Кожен
колір має свій настрій: жовтий, оранжевий, червоний кольори - радість, зелений - спокій, коричневий, чорний, темно-синій – сум.
(Кожній
дитині пропонується вибрати той колір, який відповідає її настрою, потім
фломастерами домалювати вираз обличчя
квітки настрою. Звертається увага на «пелюсточки», що мають темні кольори;
запитати у дітей, чому у них такий настрій)
5. Вправа
«Я спокійний» для стимулювання
спокою і рівноваги в поведінці: обхопити руками лікті та міцно-міцно затиснути.
III. Підбиття підсумків. Сюрпризний момент.
Учитель:
- Любі діти, ви сьогодні були уважні, кмітливі, веселі, розумні. Ми хочемо подарувати вам ось такі «усміхнені» кульки. Хай вони подарують вам хороший настрій і створять разом із вами гарний настрій у колі рідної сім’ї. Більше усміхайтесь, адже усмішка робить дива: якщо усміхнетеся ви – до вас усміхнуться інші, всі стануть добрішими, і увесь світ стане добрим.
Ритуал прощання. Вправа «Усім, усім до побачення!».
Діти утворюють
стовпчик зі своїх кулачків і з усмішкою промовляють: «Усім, усім до
побачення!».
Немає коментарів:
Дописати коментар